12 Temmuz 2011




Sanki başkasının hayatını yaşıyorum gibi..
Öylesine asimile, öylesine hissiz, öylesine sıradan, öylesine amaçsız..
Bu sahne benim değilmiş gibi..
Bir hayat değil savaş gibi..
Ruhumda öyle yıpranmışlıklar, duygularımda öyle kayıplar var ki;
İstemiyorum hiç bir şey  artık..
Sıfırdan başlamak istemiyorum..
Çabalamak istemiyorum..
Değmiyor ki..
Anlaşılmıyorum..
Ve anlamıyorum.. 

İnsanlar mı garip ben mi garip..

Doğruluk ekseninde, ne olursa olsun mümince yaşamak bu kadar mı zor..
Hayat bu kadar mı yalan..
İnsanlar nasıl kolayca yalan söyleyebiliyor.. 
Kendilerini mi kandırıyorlar, karşısındakini mi..
Sözler tutulmamak için mi verilmiştir de ahde vefasız kalınmıştır..
Adalet diye sarılınan adaletsizliğin yaşatıldığı hak edilmemişliklerin bedeli nasıl ödenir..
Kendisini mükemmel sayan büyük büyük  adamların, kocaman statülerinin arkasında gece-gündüz çalışarak duydukları haz ailelerinin yanında duyduklarından daha mı çok dur da hayatlarının en önemli önceliği işleri olmuştur..

Hayatı hisset-e-meden, duy-a-madan, gör-e-meden yaşıyorlar.. 
Yaşamak denirse..
Seviyor-muş gibi yapıyorlar ama sevmekten haberleri yok..
Yaşıyor-muş gibi yapıyorlar ama yaşamaktan haberleri yok..
Tüm değerlere bağlılıkları bu derecede aslında.. -muş gibi, -mış gibi hayatın hakkını teslim etmeden, üstün körü..

Oysa en yüce muallim tarafından verilen tek bir sınav kağıdıdır hayat..
Ve kudret eliyle beraber satır satır kendisini yazar insan..
Hataların sildiği silgi değildir tüketilen, sevilenlerdir..
Yazdıkça çoğalmaz, azalır azalırlar..
En sonunda tükenmez tüketirler.. 
Çünkü tüketecek bir sevgileri, tüketecek bir yürekleri, tüketecek insanlık emaresi olan en küçük bir vicdanları yoktur..


*Seyr-ü Sefa



2 YorumLarım-ız:

Adsız dedi ki...

insanız işte canım sürekli debelenen ayakları kalkmayan günaha boyun egmiş kullar üzülme bende seninle aynı hisleri yaşadım yaşıyorum.ama herkese bir rol gerekli bırak herkes ne yaparsa yapsın sevgi ve muhabbetle canım

Seyr-ü Sefam dedi ki...

Allah razı olsun çanım benim..
İnsan nisyan işte unutuyor imtihanı, aciz o kadar ki dayanamıyor..
Rabbim inşAllah ferahlatsın kalplerimizi..

Selametle..